Nieuwsarchief –
Om de gebeurtenis wat 'gewicht' te geven werd demissionair minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat uitgenodigd om de starthandeling uit te voeren. Wij als pers werden opgevangen op een parkeerplaats bij Flevo Marina, waarna wij met busjes werden vervoerd naar de locatie aan de Zuigerplasdreef. Daar stond een mobile grand café, waarin de genodigden en pers een drankje en een hapje konden nuttigen.
Geheel in stijl kwam minister Eurlings twintig minuten te laat (kwam hij met de trein?). Na de begroeting en een kopje cafeïne gaf de minister een toespraak over de voordelen van de Hanzelijn. Zo zal in de toekomst de Hanzelijn voor een snellere verbinding zorgen dan als je met de auto reist van Amsterdam naar Zwolle. Als herinnering kreeg Eurlings uit handen van de directeur van ProRail Klerks een gouden spoorklem.
De gehele groep ging vervolgens naar buiten toe, geheel gestoken in gele veiligheidshesjes en -helmen. Persoonlijk iets wat overdreven... het terrein was volledig afgezet van het al bestaande spoor en ook was er niets waar mijn de hoofd aan kon stoten. Het gevaarlijkste was nog wel de eenzame wapeningsijzer die rechtop stond en waar je met je ogen in kon vallen. Misschien de volgende keer veiligheidsbrillen er bij? Goed, genoeg cynisme. De fotografen en cameramensen waren niet te spreken over de beperkte bewegingsvrijheid. Ik moest de foto van de gouden biels van dichtbij laten maken door een medewerker van ProRail, omdat ik 'het gevaarlijke' terrein (een paar vierkante meter ballast met daarbij wat dwarsliggers) niet op mocht komen. Helaas staat de biels er maar half op... waar ik dus niet blij mee ben. Ach, ik ben voorlopig wel de enigste die het er op heeft staan.
Na de starthandeling gaf de minister nog wat interviews af en gingen Lars en ik weer terug naar huis. Als lekkernij kregen wij nog een chocoladespoorstaaf mee, die - hoe toepasselijk - tot 12-12-2012 goed is.
Eurlings start bovenbouw Hanzelijn
Het was weer eens zo ver, een mijlpaal in de geschiedenis van de Hanzelijn. Er werd gisteren geschiedenis geschreven en dat moest gevierd worden. Een paar weken terug werd het al aangekondigd en op een rustige woensdagmiddag even buiten Lelystad vond de festiviteit plaats: de start van de bovenbouw van de Hanzelijn.Om de gebeurtenis wat 'gewicht' te geven werd demissionair minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat uitgenodigd om de starthandeling uit te voeren. Wij als pers werden opgevangen op een parkeerplaats bij Flevo Marina, waarna wij met busjes werden vervoerd naar de locatie aan de Zuigerplasdreef. Daar stond een mobile grand café, waarin de genodigden en pers een drankje en een hapje konden nuttigen.
Geheel in stijl kwam minister Eurlings twintig minuten te laat (kwam hij met de trein?). Na de begroeting en een kopje cafeïne gaf de minister een toespraak over de voordelen van de Hanzelijn. Zo zal in de toekomst de Hanzelijn voor een snellere verbinding zorgen dan als je met de auto reist van Amsterdam naar Zwolle. Als herinnering kreeg Eurlings uit handen van de directeur van ProRail Klerks een gouden spoorklem.
De gehele groep ging vervolgens naar buiten toe, geheel gestoken in gele veiligheidshesjes en -helmen. Persoonlijk iets wat overdreven... het terrein was volledig afgezet van het al bestaande spoor en ook was er niets waar mijn de hoofd aan kon stoten. Het gevaarlijkste was nog wel de eenzame wapeningsijzer die rechtop stond en waar je met je ogen in kon vallen. Misschien de volgende keer veiligheidsbrillen er bij? Goed, genoeg cynisme. De fotografen en cameramensen waren niet te spreken over de beperkte bewegingsvrijheid. Ik moest de foto van de gouden biels van dichtbij laten maken door een medewerker van ProRail, omdat ik 'het gevaarlijke' terrein (een paar vierkante meter ballast met daarbij wat dwarsliggers) niet op mocht komen. Helaas staat de biels er maar half op... waar ik dus niet blij mee ben. Ach, ik ben voorlopig wel de enigste die het er op heeft staan.
Na de starthandeling gaf de minister nog wat interviews af en gingen Lars en ik weer terug naar huis. Als lekkernij kregen wij nog een chocoladespoorstaaf mee, die - hoe toepasselijk - tot 12-12-2012 goed is.
In 2023 hebben veel mensen mij gesteund met een donatie. Kan ik in 2024 ook op jouw steun rekenen?
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Het nieuws via mijn Telegram kanaal: StefanVerkerkNieuws
Reageren
Naam: | |
Emailadres: | |
Jouw reactie: | |
Ingestuurde reacties worden voor publicatie op deze website gemodereerd. Reacties kunnen zonder opgaaf van reden worden geweigerd als deze als kwetsend kunnen worden ervaren, als het taalgebruik slecht is, indien de reacties reclame of privacygevoelige informatie bevatten of als de reacties niet aansluiten bij het onderwerp van het nieuwsartikel. Email adressen worden niet getoond bij de reacties. |
|
Wat is het alarmnummer? Anti-spam vraag |
|
Meer recent nieuws uit Lelystad:
Helikoptervlucht vanaf Lelystad Airport | |
Stefan Verkerk | |
info@stefanverkerk.nl | |
06 - 43 58 95 37 | |
@Stefanuzz | |
StefanVerkerkNieuws | |
StefanVerkerkNL | |
KvK: 08226541 |
Steun mijn werk
In 2023 hebben veel mensen mij gesteund met een donatie. Kan ik in 2024 ook op jouw steun rekenen?
Lees meer en doneer