Nieuwsarchief –
Vanwege het ongeval moest in eerste instantie de linkerrijstrook afgesloten worden, even later werd de rijbaan volledig afgesloten en moest het verkeer over de vluchtstrook. Oktober vorig jaar publiceerde ik een brief gericht aan Rijkswaterstaat over de problemen en de gevaren in deze bocht. Bij dit ongeval werd wederom duidelijk waarom extra matrixborden en extra camerabewaking voor de verkeerscentrale van belang is. De politie moest ruim voor het ongeval staan (op 150 meter i.p.v. de richtlijn van 100 meter) om het ongeval te kunnen beveiligen, zie daarvoor onderstaande dashcambeelden. Toen de weginspecteur van Rijkswaterstaat ter plaatse kwam, is er een rood kruis op de linkerrijstrook gezet op het laatste portaal voor de verbindingsboog. Dit laatste portaal stond op ongeveer 1,1 kilometer voor het ongeval, zie dit kaartje.
Bergingsbedrijf Stouwdam is ter plaatse gekomen om het bestelbusje te bergen. Daarna kon de weg weer snel vrijgegeven worden voor het verkeer.
Bestelbusje raakt van de weg in verbindingsboog A28 knooppunt Hattemerbroek
Een bestuurder van een bestelbusje is maandagavond rond negen uur met zijn voertuig van de weg geraakt in de verbindingsboog van de A28 vanaf Zwolle naar de A50 richting Apeldoorn. Door nog onbekende oorzaak verloor de bestuurder de macht over het stuur en belandde links van de weg in de berm, waar het voertuig kantelde. De bestuurder is door ambulancepersoneel nagekeken, hij hoefde niet naar het ziekenhuis. De brandweer van Zwolle kwam ook ter plaatse, maar zij hoefden niet in actie te komen.Vanwege het ongeval moest in eerste instantie de linkerrijstrook afgesloten worden, even later werd de rijbaan volledig afgesloten en moest het verkeer over de vluchtstrook. Oktober vorig jaar publiceerde ik een brief gericht aan Rijkswaterstaat over de problemen en de gevaren in deze bocht. Bij dit ongeval werd wederom duidelijk waarom extra matrixborden en extra camerabewaking voor de verkeerscentrale van belang is. De politie moest ruim voor het ongeval staan (op 150 meter i.p.v. de richtlijn van 100 meter) om het ongeval te kunnen beveiligen, zie daarvoor onderstaande dashcambeelden. Toen de weginspecteur van Rijkswaterstaat ter plaatse kwam, is er een rood kruis op de linkerrijstrook gezet op het laatste portaal voor de verbindingsboog. Dit laatste portaal stond op ongeveer 1,1 kilometer voor het ongeval, zie dit kaartje.
Bergingsbedrijf Stouwdam is ter plaatse gekomen om het bestelbusje te bergen. Daarna kon de weg weer snel vrijgegeven worden voor het verkeer.
In 2023 hebben veel mensen mij gesteund met een donatie. Kan ik in 2024 ook op jouw steun rekenen?
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Het nieuws via mijn Telegram kanaal: StefanVerkerkNieuws
Reageren
Naam: | |
Emailadres: | |
Jouw reactie: | |
Ingestuurde reacties worden voor publicatie op deze website gemodereerd. Reacties kunnen zonder opgaaf van reden worden geweigerd als deze als kwetsend kunnen worden ervaren, als het taalgebruik slecht is, indien de reacties reclame of privacygevoelige informatie bevatten of als de reacties niet aansluiten bij het onderwerp van het nieuwsartikel. Email adressen worden niet getoond bij de reacties. |
|
Wat is het alarmnummer? Anti-spam vraag |
|
Meer recent nieuws uit Hattemerbroek:
Stefan Verkerk | |
info@stefanverkerk.nl | |
06 - 43 58 95 37 | |
@Stefanuzz | |
StefanVerkerkNieuws | |
StefanVerkerkNL | |
KvK: 08226541 |
Steun mijn werk
In 2023 hebben veel mensen mij gesteund met een donatie. Kan ik in 2024 ook op jouw steun rekenen?
Lees meer en doneer