Nieuwsarchief –
Rijkswaterstaat heeft afgelopen week in een brief gereageerd op het verzoek tot het plaatsen van extra matrixborden op knooppunt Hattemerbroek. Begin vorige maand stuurde ik een brief naar Rijkswaterstaat met daarin een uitleg over de gevaarlijke situatie in de verbindingsboog van de A28 vanaf Zwolle naar de A50 richting Hattem.
In de brief van Rijkswaterstaat valt uit de antwoorden op te maken dat men onderzoek gaat doen naar de plaatsing van matrixborden. Rijkswaterstaat erkent dat er door het toegenomen aantal ongevallen mogelijk matrixborden nodig zijn. Eerder was er geen aanleiding om het matrixbordensysteem te 'herijken' (kijken of iets aan de normen voldoet), maar men ziet daar nu wel aanleiding toe. De uitgebreide brief die ik opgestuurd heb zal bij het onderzoek gebruikt worden. Wanneer de uitkomsten van het onderzoek bekend zijn, zal Rijkswaterstaat deze delen. Een woordvoerder van Rijkswaterstaat liet maandagochtend tegenover een verslaggeefster van RTV Oost nog weten dat er in ieder geval serieus onderzoek gedaan wordt en dat de kans dat er extra matrixborden komen vrij groot is, maar dat dit nog niet vast staat.
Ook gaat Rijkswaterstaat in de brief nog in op de stroefheid van de bocht. Uit recente stroefheidsmetingen die in maart 2017 zijn uitgevoerd zou zijn gebleken dat de bocht nog aan de stroefheidsnormen voldoet, maar dat dit wel aan de minimale kant is. Sinds maart 2017 zijn het aantal ongevallen echter wel toegenomen en dat is ook opgevallen bij Rijkswaterstaat. Ze kondigen maatregelen aan, de eerste maatregel is het plaatsen van borden met 'Max 70km/h slipgevaar bij nat wegdek'. Welke maatregelen er nog meer volgen, staat niet in de brief.
Wordt vervolgd!
Hieronder de videoreportage van vanochtend gemaakt door RTV Oost:
Rijkswaterstaat gaat onderzoek doen naar matrixborden op knooppunt Hattemerbroek
In de brief van Rijkswaterstaat valt uit de antwoorden op te maken dat men onderzoek gaat doen naar de plaatsing van matrixborden. Rijkswaterstaat erkent dat er door het toegenomen aantal ongevallen mogelijk matrixborden nodig zijn. Eerder was er geen aanleiding om het matrixbordensysteem te 'herijken' (kijken of iets aan de normen voldoet), maar men ziet daar nu wel aanleiding toe. De uitgebreide brief die ik opgestuurd heb zal bij het onderzoek gebruikt worden. Wanneer de uitkomsten van het onderzoek bekend zijn, zal Rijkswaterstaat deze delen. Een woordvoerder van Rijkswaterstaat liet maandagochtend tegenover een verslaggeefster van RTV Oost nog weten dat er in ieder geval serieus onderzoek gedaan wordt en dat de kans dat er extra matrixborden komen vrij groot is, maar dat dit nog niet vast staat.
Ook gaat Rijkswaterstaat in de brief nog in op de stroefheid van de bocht. Uit recente stroefheidsmetingen die in maart 2017 zijn uitgevoerd zou zijn gebleken dat de bocht nog aan de stroefheidsnormen voldoet, maar dat dit wel aan de minimale kant is. Sinds maart 2017 zijn het aantal ongevallen echter wel toegenomen en dat is ook opgevallen bij Rijkswaterstaat. Ze kondigen maatregelen aan, de eerste maatregel is het plaatsen van borden met 'Max 70km/h slipgevaar bij nat wegdek'. Welke maatregelen er nog meer volgen, staat niet in de brief.
Wordt vervolgd!
Hieronder de videoreportage van vanochtend gemaakt door RTV Oost:
1 reactie
2.569x
Reactie (1)
Hendrik. – Woensdag 15 november 2017 – 18:30
Geachte Stefan Verkerk.
Jij weet toch ook wel als jij met gepaste snelheid met jou Peugeot door de verbindingsboog rijd is hij prima te rijden ook met regen wel.
Ik ben daar nog nooit uitgegaan maar pas mijn snelheid dan ook aan.
Met droog weer kan je er sneller doorheen als met regen maar je moet daar je snelheid wel aanpassen want er kan ook plotseling zand op de weg liggen.
Geachte Stefan Verkerk.
Jij weet toch ook wel als jij met gepaste snelheid met jou Peugeot door de verbindingsboog rijd is hij prima te rijden ook met regen wel.
Ik ben daar nog nooit uitgegaan maar pas mijn snelheid dan ook aan.
Met droog weer kan je er sneller doorheen als met regen maar je moet daar je snelheid wel aanpassen want er kan ook plotseling zand op de weg liggen.
In 2023 hebben veel mensen mij gesteund met een donatie. Kan ik in 2024 ook op jouw steun rekenen?
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Lees waarom donaties belangrijk voor mij zijn
Het nieuws via mijn Telegram kanaal: StefanVerkerkNieuws
Reageren
Naam: | |
Emailadres: | |
Jouw reactie: | |
Ingestuurde reacties worden voor publicatie op deze website gemodereerd. Reacties kunnen zonder opgaaf van reden worden geweigerd als deze als kwetsend kunnen worden ervaren, als het taalgebruik slecht is, indien de reacties reclame of privacygevoelige informatie bevatten of als de reacties niet aansluiten bij het onderwerp van het nieuwsartikel. Email adressen worden niet getoond bij de reacties. |
|
Wat is het alarmnummer? Anti-spam vraag |
|
Meer recent nieuws uit Hattemerbroek:
Stefan Verkerk | |
info@stefanverkerk.nl | |
06 - 43 58 95 37 | |
@Stefanuzz | |
StefanVerkerkNieuws | |
StefanVerkerkNL | |
KvK: 08226541 |
Steun mijn werk
In 2023 hebben veel mensen mij gesteund met een donatie. Kan ik in 2024 ook op jouw steun rekenen?
Lees meer en doneer